Sākas Elenger LNG bunkurētājkuģa būvniecība
Nīderlandes kuģu būves uzņēmums Damen veica Elenger sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) bunkurētājkuģim paredzētā metāla atklāšanas griezumu Ķīnas Tautas Republikas kuģu būvētavā Ičangā. Nākamā gada otrajā pusē kuģis sāks uzpildīt Elenger videi draudzīgo LNG klientiem Somu līcī un tā tuvumā.
Saskaņā ar Elenger valdes pārstāvja Kaleva Reiljana (Kalev Reiljan) sacīto visā pasaulē ir tikai daži līdzīgu veidu kuģi, un šis būs vienīgais Baltijas jūras ziemeļu un austrumu teritorijās. “Būtībā mēs veidojam mobilo infrastruktūru dabasgāzei kā jūras transporta degvielai Somu līcī,” sacīja Reiljans.
“Ar šo augsto tehnoloģiju kopuzņēmumu Elenger un Tallink pakāpsies līdz kompetentāko un pieredzējušāko LNG uzņēmumu titulam šajā reģionā. Elenger ir veicis vairāk nekā 1500 ostas bāzes LNG uzpildes prāmim Megastar no kravas automobiļa uz kuģi, un tagad mēs pārejam uz mobilākiem piekrastes risinājumiem,” viņš sacīja.
Elenger turpmākā bunkurētājkuģa pirmie komponenti tika izgriezti no 8 mm bieza metāla un galu galā veidos sienu, kas atdalīs kuģa motortelpu no tvertnes tilpnes. Kuģa korpusa montāža sāksies maijā un tiks pabeigta gada beigās. Saskaņā ar pašreizējiem plāniem LNG tvertņu uzstādīšana sāksies novembrī un kuģis tiks nolaists ūdenī nākamajā martā. Pēc izmēģinājumiem jūrā kuģis būs gatavs ierasties Igaunijā 2020. gada vasarā un sāks apkalpot Baltijas LNG klientus tā paša gada rudenī.
Jaunais kuģis padarīs tīrāku Baltijas jūru un samazinās piesārņojumu, apkalpojot šajā reģionā arvien vairāk kuģu, kuri izmanto LNG kā jūras degvielu. LNG ir tīrākā pieejamā jūras degviela. Tā ļauj ievērojami samazināt jūras CO2 (par 30 %), NOx (par 85 %), SOx (par 99 %) un daļiņu emisijas (samazinātas par 100 %).
Izveidojot mobilu LNG degvielas piegādes infrastruktūru, LNG bunkurētājkuģis rosina jaunu LNG degvielas kuģu būvniecībai un izmantošanai Baltijas jūras reģionā un tādējādi tam ir potenciāls samazināt CO2 izmešus par vairāk nekā 66 000 tonnām gadā.
Vissvarīgākā ir drošība, un tā ir projektēšanas un būvniecības procesa centrā gan kuģu klasei, gan uzpildīšanas procedūrām. Bunkurētājkuģim būs divu degvielu dzinēji, dzinekļi, kas palīdz uzlabot manevrēšanu tuvumā, un ledus klase 1A saskaņā ar Somijas-Zviedrijas ledus klases noteikumiem. Tas ļaus kuģi izmantot visu gadu, tostarp reģiona izaicinošajos ledus apstākļos.
Jaunais kuģis varēs veikt uzpildīšanas darbības paredzētajos noenkurošanas punktos gan ostās, gan ārpus tām. Kombinācijā ar inovatīvo korpusa konstrukciju un darbību ar LNG kuģa izmeši būs ievērojami zemāki nekā tradicionālajiem kuģiem.
Divās C tipa LNG tvertnēs būs līdz 6000 m³ LNG -163 °C temperatūrā. Tvertnes un to cauruļvadu sistēma būs daļēji atsegta uz klāja, nodrošinot labu piekļuvi un vienkāršas uzlabojumu opcijas LNG patērētāju tirgus attīstības gaitā.
LNG bunkurētājkuģis ir svarīga jaunās mobilās LNG infrastruktūras daļa Somu līcī un Baltijas jūrā. Šim projektam ir ES līdzfinansējums ar CEF Transport programmas starpniecību.
Galvenā informācija par kuģi:
- LNG kravas tvertnes tilpums: ~6000 m3
- Pašmasa: 3300 t
- Garums: ~ 99,80 m
- Platums: 18,60 m
- Apkalpošanas ātrums: ~13,40 mezgli
- Piegāde: 2020. gada septembrī
Elenger, kas dzimtenē Igaunijā ir pazīstams kā Eesti Gaas, ir viena no lielākajām un vispieredzējušākajām privātajām enerģijas grupām Baltijas reģionā, kuras saknes aizsniedzas līdz 1865. gadam. Uzņēmumam ir lielākais gāzes sadales tīkls Igaunijā, un uzņēmums darbojas arī Somijā, Latvijā un Lietuvā. Grupai ir 50 000 klientu un 240 darbinieku. Papildus cauruļvadu gāzes CNG un LNG nodrošināšanai klientiem uzņēmums pārdod elektrību, ražo saules enerģiju un izstrādā dažādus enerģijas ražošanas risinājumus. Elenger ir LNG piegādātājs Tallink Grupp LNG RoPax kuģim Megastar un jaunā LNG bunkerētājkuģa turpmākais fraktētājs.
Damen Shipyards Group strādā 36 kuģubūves un remonta rūpnīcās, kurās tiek nodarbināti 12 000 cilvēku visā pasaulē. Damen ir piegādājis vairāk nekā 6500 kuģu uz vairāk nekā 100 valstīm un katru gadu klientiem visā pasaulē nodrošina apmēram 175 kuģus. Damen spēj garantēt konsekventu kvalitāti, pamatojoties uz savu unikālo, standartizēto kuģu projektēšanas koncepciju.