IZVĒLNE

Ielikts ķīlis Elenger LNG bunkurētājkuģim

Nīderlandes kuģubūves uzņēmums Damen ir sācis Elenger LNG bunkurētājkuģa korpusa būvi ar ķīļa ielikšanas ceremoniju Ičangas kuģu būvētavā Ķīnā. Kuģis tiks pabeigts viena gada laikā un sāks darbu Somu līcī 2020. gada otrajā pusē.

Elenger valdes loceklis Kalevs Reiljans stāsta, ka tas būs faktiski peldošs LNG terminālis. “Parasti kuģi iekraušanai ierodas pie termināļa, bet šajā gadījumā mūsu mobilais terminālis pats ierodas pie klientiem,” atzīmēja Reiljans.

“Pasaulē šādi kuģi ir tikai pieci, un Elenger kuģis būs sestais, turklāt vienīgais šāda veida transportlīdzeklis Baltijas jūras ziemeļu un austrumu daļā. Papildus Igaunijas un Somijas ostām mēs plānojam sniegt pakalpojumus arī Latvijas ostām,” piebilda Reiljans.

Pirms diviem mēnešiem Elenger bunkerētājkuģa pirmie komponenti tika izgriezti no 8 mm bieza lokšņu metāla, lai izveidotu šķērssienu starp kuģa motortelpu un tvertnes tilpni. Korpusa montāža ilgs līdz gada beigām. Pašlaik izveidotajos plānos ir norādīts, ka LNG tvertnes ir jāuzstāda novembrī, bet nolaišana ūdenī notiks nākamā gada martā. Pēc veiktspējas pārbaudēm ūdenī kuģis būs gatavs ierasties Igaunijā 2020. gada vasarā, bet rudenī sāks sniegt LNG uzpildīšanas pakalpojumus Baltijas jūras klientiem.

LNG bunkurētājkuģa apkalpošanas zona aptvers Baltijas jūras ziemeļu un austrumu daļu un koncentrēsies uz Somu līci. Kuģis varēs uzpildīt tankkuģus, kravas kuģus, dienesta kuģus, pasažieru kuģus un dienesta kuģus ostās un piekrastes ūdeņos, un to tvertnēs varēs uzpildīt līdz 6000 m3 sašķidrinātas dabasgāzes (-163 °C temperatūrā), ko var vienā reizē piegādāt klientiem.

LNG bunkurētājkuģi, kura garums ir gandrīz simts metri, būvē Nīderlandes uzņēmums Damen. Atbilstība īpaši stingrajām drošības prasībām tiek nodrošināta būvniecības procesā, un tiks dublētas vairākas vadības sistēmas. Bunkurētājkuģim tiks piešķirta ledus klase 1A, un tas varēs sniegt pakalpojumus klientiem visa gada garumā.

LNG kuģa būvniecību finansē Infortar un līdzfinansē Eiropas Savienība. Elenger ir parakstījis ilgtermiņa līgumu par kuģa darbību ar Infortar un līgumu ar Tallink par tehniskā atbalsta un personāla nodrošināšanu.

LNG (sašķidrināto dabasgāzi) raksturo ļoti augsts enerģijas saturs, un to var izmantot, ja dabasgāzes cauruļvadi nav pieejami. LNG izmanto enerģijas ražošanā, kā arī sauszemes un jūras transportam. Tā ir videi draudzīga degviela, kas ļauj ievērojami samazināt oglekļa, SOx un NOx saturu izmešos un gandrīz neveido sodrēju daļiņas.

Elenger saviem klientiem pa cauruļvadiem piegādā dabasgāzi, piemēram, saspiestu dabasgāzi (CNG) un sašķidrinātu dabasgāzi (LNG). Turklāt uzņēmums pārdod elektrību dzīvojamā sektora un uzņēmumu klientiem un izstrādā dažādus enerģijas ražošanas risinājumus. Elenger ir 50 000 klientu un 240 darbinieki.

Damen Shipyards Group strādā 36 kuģubūves un remonta rūpnīcās, kurās tiek nodarbināti 12 000 cilvēku visā pasaulē. Damen ir piegādājis vairāk nekā 6500 kuģu uz vairāk nekā 100 valstīm un katru gadu saviem klientiem nodrošina caurmērā 175 kuģus.

Elenger LNG bunkurētājkuģa galvenie dati:

  • LNG tvertnes tilpums: 6000 m3
  • Pašmasa: 3300 tonnas
  • Garums:  99,8 m
  • Platums: 18,6 m
  • Ātrums: 13,4 mezgli
  • Piegāde: 2020

Klientu atbalsts (P.-Pk. 9.00-17.00)
Ernesta Birznieka-Upīša iela 21,
LV-1011, Rīga

6880 6680